8 Mart 2009 Pazar

"Kadın İlkeldir... Yürek İlkeldir..."


“Kadınların daha ilkel olduğunu söylediğimde onları küçümsemiyorum… ‘İlkel” derken daha doğal olmaktan, varoluş ile daha uyumlu olmaktan bahsediyorum. Medeniyet bir kandırmacadır, doğadan uzak düşmektir. İnsan ne kadar medeni olursa, o kadar zihnine takılıp kalır. Yüreğiyle temasını yitirir. Yürek hala ilkeldir. Neyse ki, üniversiteler henüz yürekleri eğitip onları medenileştirmenin bir yolunu bulamamıştır. İnsanlığın varlığını sürdürebilmesi için tek umut bu.”



“Eğer kadın gerçekten bir kadın olma özgürlüğüne sahip değilse, erkek de asla gerçek bir erkek olma özgürlüğüne sahip olmayacaktır. Kadının özgürlüğü, erkeğin özgürlüğü için bir zorunluluktur. Bu erkeğin özgürlüğünden daha temel bir şeydir. Ve eğer bir kadın –yüzyıllardır olduğu gibi- bir köleyse, erkeği de zor fark edilen yöntemlerle köleleştirecektir. Onun yöntemleri çok incedir… Kadın bütünüyle özgür olmalıdır ki erkeğine de özgürlük verebilsin.”

Osho, Kadın/Dişiliğin Manevi Gücüyle Temasa Geçmek-Kadın Özgürlüğü Hareketi Bölümü, Ovvo Basım Yayın, 2005, s. 47, 39

2 yorum:

Hale dedi ki...

Ayşecim...

Doğumgünün kutlu olsun!!!

Tüm boyutlarda özgür, neşe ve keyif dolu, üretmenin, katkıda bulunduğunu bilmenin coşkusu içinde, sağlıklı, içte ve dışta huzurlu, bolluk bereket içinde ve oyun yorgunu :) nice yıllar diliyorum...

İyi ki doğmuşsun, hem de bu zamanda, yaşamım ve eminim nicelerininki de seninle daha zengin... Bu zenginliği, bu karşılaşmayı kutluyorum neşe içinde...

Sevgiyle kocaman kucaklıyorum...

Ayşe dedi ki...

Hale'cim,

"Oyun yorgunu!" Nasıl güzel bir ifade, hayatın tümünde, her alanında bayrak yapmak için. Çok ama çok sevdim ben bu ifadeyi.

Diliyorum hep oyun yorgunu oluruz; bunu herkes için diliyorum, can-ı gönülden.

Canım, bu sene çağımızın tüm teknolojisiyle kutladn doğumgünümü, sağol:-) Kısa mesaj, telefon ve internet! Her biri birbirinden anlamlı cümlelerle.

Ben de aynı neşeyle kutluyorum, bu derin, anlamlı ve yürekten paylaşımlı dostluğu.