10 Ağustos 2009 Pazartesi

"Ekmek Elden Süt Memeden" Haftası


"Niye Kulakların Yarım Senin?"

“Bütün yaşlı hayvanlar gibi hayatını anlatmaya başlayacakken durdu. Sırası değildi şimdi. Başını uzattı,
- Dokunmak istersen dokun, dedi.
Korkut başına dokunurken köpek elini yaladı. Birden elini çekti.
- Özür dilerim, alışkanlık, dedi köpek.
Korkut konuyu değiştirmek için sordu:
- Niye kulakların yarım senin?
- Ufakken kestiler yarısını. Dedim ya, çoban köpeğiydim ben.
- Hep keserler mi?
- Keserler.
- Neden?
- Yağmurlu gecelerde kulağına su kaçsın da uyumasın diye. Çoban köpeği dediğin, gece uyumayacak. Kurt iner sürüye. Yatarken kulağı açık olmalı.”

Yusuf Atılgan, Ekmek Elden Süt Memeden, Yapı Kredi Yayınları, 2008, s. 10-11

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Bu yazının tamamını bilmiyorum. Meğer ki, çok uzun bir yazı olsun. Ama işte bu alıntı, bana göre, tam bir metindir, eksiği gediği yoktur. Söz tamamıyla söylenmiştir.

Ayşe dedi ki...

Sevgili Yasin,

Bu yüreklendirici takibin ve sözlerin benim için çok anlamlı, sağolasın!

Yazının tamamı da çok uzun değil aslında, bu dedesi tarafından Korkut'a anlatılan bir masal. Ancak dediğin gibi, sadece bu kadarının da kendi içinde bir bütünlüğü var.

Ben bilmiyordum, çoban köpeklerinin kulakları niye kesik olur? Bu masaldan öğrenmiş oldum.