26 Aralık 2008 Cuma

Yalnızlık


"Hasır şapkalı kadın yalnızlığını anlatıyor: "Siz de mi Gökmen Bey? Ama zamanla alışılır. Yalnızlık da bir aşk olur: Yanıt vermesini bilen tek aşk."
*
"Patlak veren, öldüren bir şeydi yalnızlık; çoğu kez boğazına dayalı duran bir bıçak gibiydi; biliyorum-biliyorum; yalnızlığı aşma çabasının amacında ölüm-dirim kavgası yatar; gelgelelim yaşamak güncel düzeyde bırakıldıkça yalnızlıktan sıyrılabiliyordu, otuz dört yaşını doldurmuştu, otuz dört yılda öğrendiği buydu (uykusuzluğa yenilmek üzereydi).
*
"Kendine hayatını anlatıyordu; yalnızlık üzerine kurulu bir yaşamı. Ölümcül acılardan sonra; böyle kirli, böyle okşanmadan kirlenmiş bir gövdeyle, koltuğa büzüşmüş, sigara içerek, ışıklar altında ve sokakların soluk lambalarına bakıp her şeyi düşünüyordu
-Rıfat'ı, bilinmeyenleri, bu çirkin dünyayı..."

Selim İleri, Cehemnem Kraliçesi/Bodrum Dörtlemesi:3, Oğlak Yayıncılık, 1998,(sırasıyla) s.87, s.189, s.287

2 yorum:

Kendi Merceğimden dedi ki...

Merhaba Ayşe,

Nasıl sevindim seninle böyle bir vesile ile sen yazdıkça iletişim kurabileceğime.

Nasıl sevdiğim bir iştir okuduğum kitaplarda sevdiğim ya da etrafımdakilerle paylaşmak istediğim satırları belirlemek.

Çok mutlu oldum çok.

Sevgiler, gönlünce yaşamanızı dilediğim 2009 için ise iyi yıllar şimdiden...

Seda

Ayşe dedi ki...

Sevgili Seda,
Sana da merhaba. Güzel satırların ve güzel dileklerin beni nasıl mutlu etti anlatamam. Böylesine anlamlı bir ortak keyifte buluşmak ve bunu burada paylaşmak nasıl da insanın içini güldürüyor, sevindiriyor ve tabii destekliyor, sağolasın.

İçten dileklerin için teşekkür ediyorum. Tüm sevdiklerinle birlikte sana da sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyorum.

Sevgiyle