7 Eylül 2009 Pazartesi

Bütün Hafta Bir Şiir


Sabah Dediğin Böyle Olmalı

"Öyle sabah uyanır uyanmaz yataktan fırlama

Yarım saat erkene kurulsun saatin.
Kedi gibi gerin, ohh ne güzel yine uyandım diye sevin.
Pencerini aç, yağmur da olsa, fırtına da olsa nefes al derin derin...

Yüzüne su çarpma, adamakıllı yıka yüzünü serin serin...
Geceden hazır olsun, yarın ne giyeceğin.
Ona harcayacağın vakitte bir dilim ekmek kızart,
Çek kızarmış ekmek kokusunu içine,
Bak güzelim kahvaltının keyfine.
Ayakkabıların boyalı olsun, kokun mis,
Önce sana güzel gelsin aynadaki siluetin...
Çık evinden neşeyle, karşına ilk çıkana gülümse, aydınlık bir gün dile."

Can Yücel, Öyle Sabah Uyanır Uyanmaz Yataktan Fırlama,
http://www.xsir.net/kisisel-bilgiler/29867-oyle-sabah-uyanir-uyanmaz-yataktan-firlama.html

2 yorum:

poetanovus dedi ki...

merhaba,

güzel paylaşımıza teşekkürlerimi sunarım. peki can baba'nın hangi kitabından alıntıdır bu şiir. öğrenebilir miyim? (:

iyi akşamlar...

Ayşe dedi ki...

Ben de ilginize teşekkür ederim. Bu şiiri bir arkadaşım gönderdi birkaç gün önce. Okuduğumda herbir satırının çizilesi olduğunu düşündüğüm için de -ki böyle başka şiirler için de bir formül olacak bu- Bütün Hafta Bir Şiir başlığıyla şiiri buraya aktarmaya karar verdim. Yani bir kitapta çizmediğim için kitabı da yazamadım maalesef.

Bugün internetten aradıysam da hangi kitaptan olduğunu bulamadım doğrusu. Ancak merak edip -bütün haftayı bekleyemeyip- şiirin tamamını okumak isteyenler olur belki diye de, bir kaynak göstermek istedim ve bir link koydum.

İlginize tekrar teşekkür ediyorum. Bu arada, eğer siz hangi kitaptan olduğunu biliyorsanız ve yazarsanız çok sevinirim, böyle bir destek için.

Sevgiyle